דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור s) דלג לתפריט ניווט משני (מקש קיצור 5) דלג לתפריט ניווט ראשי (מקש קיצור 6) דלג לתפריט ניווט תחתון (מקש קיצור 7) דלג לצור קשר (מקש קיצור 8) דלג למפת האתר (מקש קיצור 9)

מגזין

שותים בחוץ

שותים בחוץ

הרגלי השתייה המודרניים שלנו השתנו באופן דרמטי עם השנים. כיום, צרכנים לא מחפשים סתם קפה רגיל או מיץ תפוזים סחוט טרי ופשוט. הלקוחות מעוניינים בגיוון, באפשרויות בחירה נרחבות ובמילים אחרות כולנו מחפשים לשתות בדיוק את מה שמתחשק לנו, מתי שמתחשק לנו ועם מי שמתחשק לנו, ללא הגבלות.

המגמה הזאת אינה עוצרת במשקאות בבתי קפה אלא נכנסת גם לתוככי המשקאות במשרדים, במסעדות גורמה או מזון מהיר והמשקאות המוגשים לנו בבתי מלון, ועל ידי כך משנה לחלוטין את שוק המשקאות הנרחב שמחוץ לבית. כתוצאה מכך נוצרים טרנדים ומגמות חדשות שכובשות את תחום המשקאות ומשנות את פני השוק בהווה הנוכחי כמו גם בעתיד הרחוק.

מהיר יותר ועל הדרך

אחד הטרנדים המרכזיים בענף הקולינריה בכלל והמשקאות בפרט הוא אתגר הזמן או יותר נכון המחסור בו. כולנו בעידן המודרני בלחץ להספיק מה שיותר ולכן הצרכנים מעדיפים פעמים רבות לאכול ולשתות בדרכים- אם במסעדות או אם בבתי קפה. כתוצאה מכך, נותני השירותים מוכרחים להתייעל ולקצר את זמן מתן השירות באופן משמעותי. חלקם אף מציעים כעת שירותי משלוחים עד למשרד, על מנת שהעובד לא ייאלץ לכלות זמנו בהפסקת צהריים ארוכה. כך למשל המעדנייה הביתית של קבוצת R2M- הדליקטסן בתל אביב שנערכה לאחרונה למשלוחים זריזים למשרדים ובמסעדות כמו למשל צפרה של השף אבי קונפורטי, שם יצרו מערך הזמנות סלולארי וממוחשב שניתן להזמין בטייק אווי או במשלוח, מה שחוסך בזמן ומאפשר הזמנה מקוונת מקדימה מהמשרד או מהדרך אליו.

בצפרה ניתן להזמין גם משלוחים של מגוון סוגים שונים של משקאות אם למשל חליטת תה אדום שמוכרים במקום או אם מיצים ייחודיים שהולמים את התפריט האסיאתי בו ואפילו משקה לאסי מסורתי עם טאצ' מודרני. אך עולם המשקאות המהירים מתפתח לא רק בתחום המשלוחים. רשתות קפה שלמות נפתחות על טהרת המשקאות המהירים, כך לדוגמה הרשת המתפתחת  קופי סטיישן בתל אביב, שמציעה בעיקר משקאות בטייק אווי, כמעט ללא מקומות ישיבה בסניפים, עם הזמנה ישירות מהבריסטה, מה שמייעל את זמן ההמתנה והופך אותו למינימאלי.

מגע אישי וחוויה אידיאלית

בהתאם להתפתחות תחום הקולינריה בארץ, חודרת המגמה המתוחכמת גם לעולם המשקאות. צרכנים מעוניינים במשקאות ייחודיים להם, מותאמים אישית ומגוונים על פי צרכיהם. בהתאם לכך בתי קפה ומסעדות שאינם מתאימים עצמם למגוון הנחוץ כדי ליצור ללקוח את המקיאטו עם החלב הדל שומן או את משקה האמריקנו הקר עם חלב הסויה בצד, מוצאים את עצמם מחוץ לסצנה. הלקוחות המודרניים מאד ספציפיים לגבי כוס הקפה שלהם והטרנד הזה פולש כעת גם למשקאות אחרים. ניתן לראות זאת ביתר שאת עם התפתחות רשתות מיצים חדשות כמו שייק איט בתל אביב שמציעה מגוון מיצים טבעיים מחומרי גלם חדשים כמו פולי קקאו, חלבה, שייקים ירוקים עם מזונות על ועוד וכן באותה רשת קופי סטיישן שמציעה מגוון אדיר של משקאות קרים וחמים ומשדרגת את אופציות צריכת המשקאות שלנו כך היא סוחפת אתה רשתות נוספות.

המגוון הרב ההכרחי בבתי קפה ומסעדות הוא חלק מחיפוש הצרכנים אחר חוויות שונות בתחום המשקאות. אין ספק כי בתקופה האחרונה חלה עלייה בציפיות הצרכנים וברצון לרדיפה אחר כוס הקפה המושלמת. החוויה שבתי הקפה והמסעדות צריכות לספק לנו אינה מסתכמת כיום רק בטיב המשקה עצמו אלא גם בסיפור שמאחוריו, באווירה ובכלים. ברשת הקפה לאב איט למשל, מדגישים את הסיפור האישי וההיסטורי של כל סוג קפה שנטחן במקום- קפה מיובא ממקומות אקזוטיים בעולם, שנרכש ויוצר בשיטת סחר הוגן, מה שמוכר ללקוח חוויה שהיא מעבר למשקה בלבד. לזאת מתווספים אלמנטים כמו כוסות ייחודיות עם הלוגו של רשת הקפה והאווירה החברותית בסניפים, שגורמת ללקוחות לשוב לאותו מקום פעם אחר פעם.   

ביסוס אותנטיות

החוויה הכוללת, המגוון, היחס האישי וטיב המשקה, יוצרים למעשה מערכת יחסים ותחושה אותנטית, שנבנית בין צרכן הקפה למקום או לרשת. כך נוצרת תבנית שבמסגרתה הלקוח שב לאותו בית קפה או בית אוכל ומבסס את חווית השתייה שהתרגל לסטנדרטים שלה, גם מחוצה לו. למעשה הצרכן לוקח אותה אתו גם אל הבית או אל המשרד, כך למשל על ידי קניית קפה קלוי מבית הקפה או הקלייה שמספק את הניחוחות המיוחדים שיש לאותו המקום ואת האסוציאציות שהוא מעלה אצלו.

מכאן, שהמגמות של עולם המשקאות החדש יוצאות מגבולות הנישה של בתי הקפה והופכות בעצם לנחלת הכלל. מבית הקפה המתוחכם, ממשיכים הלקוחות לחפש ולדרוש את המשקאות שקיבלו בו ואת החוויה שהגיעה עמם, גם בפינת הקפה במשרד, גם בעת אירוח בבית מלון, גם במטבח בבית וגם לצד ארוחת הצהריים שזה עתה רכשו במסעדה או במעדנייה.